افغانستانگزارش ها

نمایشگاه تجلی رحمت در هرات

نمایشگاهی تحت نام( تجلی رحمت) با حضور معاون مقام ولایت هرات، استادان خطاط، فرهنگیان و شهروندان هرات افتتاح شد.

در این نمایشگاه که امروز شنبه ۱۱ حمل، ۱۴۰۳ هجری شمسی ولایت هرات برگزار شده است، بیش از ۸۰ اثر خطاطی به نمایش گذاشته شده است که، دراین نمایشگاه خطاطان، آیه‌های قرآنی را به خط‌های نستعلیق، شکسته نستعلیق و نسخ نوشته و به معرض دید بازدید کننده ها قرار داده است.

مولوی مهاجر فراهی معاون مقام ولایت هرات، می‌گوید که، حضور مقامات دولتی در چنین نمایشگاه‌هایی نشانه‌ی حمایت ما از هنرمندان و خطاطان می‌باشد. وی از تاجران و شهروندان خواست تا با دیدن و خرید از آثار به نمایش گذاشته شده از اشخاص هنرمند و استادان خطاطی حمایت نمایند.

در همین حال، مولوی حمیدالله غیاثی آمر فرهنگ و هنر ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات می‌گوید: ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات در کنار هنرمندان در بخش‌های مختلف بوده و فرصت کارهای هنری را برای‌شان فراهم می‌سازد.

وی همچنان ‌می‌افزاید که، امارت اسلامی از هنرمندان پشتیبانی نموده و در کنار هنرمندان می‌باشد.

در همین حال، عبدالجلیل توانا یکی از استادان خطاطی، می‌گوید:« نمایشگاه تجلی رحمت به مناسبت ماه رمضان توسط انجمن خوش‌نویسان هرات برگزار گردیده که بیش از ۸۰ اثر در اندازه‌های مختلف در اینجا به نمایش گذاشته شده  و هدف از ایجاد نمایشگاه معرفی آثار و خطوط هنرمندان به شهروندان است.»

بازدید کنندگان از این نمایشگاه نیز با ابراز خرسندی هرات را شهر فرهنگ دانسته می‌گوید: ما امروز شاهد برگزاری نمایشگاهی توسط هنرمندان هرات هستیم و وجود چنین نمایشگاه‌هایی انگیزه می‌دهد تا علاقه برای فراگیری و کسب آشنایی بیشتر خط‌های مختلف پیدا کنم.

در عین حال حضور فرهنگیان در این نمایشگاه نشان دهنده‌ی حمایت آنان از خطاطان و هنرمندان می‌باشد.

در همین حال ولی شاه بهره نویسنده و شاعر می‌گوید: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی به مثابه‌ی بیان قدرت خوش‌نویسانی است که هنوز با چرخش قلم آئینه‌دار کمالات گذشته‌ها و غنامندی ظرفیت تاریخ و پیشکسوتان  ایجاد نهضت‌های هنری در تاریخ گذشته‌ی هرات بوده اند.

 

انجمن خوش‌نویسان هرات از بدو تاسیس چندین نمایشگاه هنری در سطح کشور ایجاد کرده اند.

گفتنی‌ست که این نمایشگاه به مدت چهار روز برروی بازدیدکنندگان به تفکیک جنسیت باز می‌باشد.

 

#فاطمه لشکری

#خبرگزاری توانا

نمایشگاه صنایع دستی زنان تجارت پیشه در هرات

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button