افغانستانگزارش ها

اعمار ۸۰ خانه برای زلزله زده‌گان در هرات

کمیسیون رسیدگی به امور زلزله زد‌گان با همکاری موسسه HHRD  در حدود 80 خانه که به صورت معیاری اعمار گردیده را به زلزله زد‌گان در ولسوالی انجیل ولایت هرات توزیع نمود.

خبرگزاری توانا: سخنگوی رسیدگی به امور زلزله زد‌گان امروز دوشنبه ۱۳ حمل، ۱۴۰۳ در مراسمی می‌گوید:« تمامی خانه‌های اعمار شده برای زلزله زد‌گان تحت نظارت این کمیسیون اعمار گردیده و تا اکنون ۴۰۰۰ خانه برای آسیب دیده‌گان اعمار و تا ۲۰۰۰ خانه‌ی دیگر نیز اعمار خواهید گردید.»

در همین حال مولوی شمس الدین حقیار مسوول روابط خارجه وزارت مبارزه با حوادث طبیعی، می‌افزاید که، در ساعات اولیه با تمام توان به محل حادثه رسیدگی‌های لازم صورت گرفته و در دراز مدت با تلاش‌های این وزارت همراه با کمک موسسات خانه‌هایی برای زلزله زدگان اعمار و توزیع گردید.

همچنان عرفان الله شینواری رییس ارزیابی و نظارت موسسات می‌گوید:« با نظارت‌های همه جانبه این وزارت تا کنون موسسات غیر امارتی به‌گونه‌‌ی منظم فعالیت نموده و نمونه‌ی بارز آن تطبیق پروژه ساخت خانه‌ها برای زلزله زده‌گان می‌باشد.»

این در حالیست که، بعد از بوقوع پیوستن زلزله‌های پی در پی در هرات، کمیسیونی برای رسیدگی به تمامی امور ایجاد گردید. این کمیسیون به همکاری موسسات در کنار اعمار خانه برای زلزله زدگان وسایل برقی نیز توزیع نمودند.

 

#فاطمه لشکری

#خبرگزاری توانا

80 میلیون مساعدت بنیاد های خیریه به زلزله زدگان هرات

کمک های مهاجرین و پناهنده گان افغانستانی برای زلزله زدگان ترکیه خبرساز شد؛

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button