افغانستانگزارش ها

ساخت یک نرم‌افزار برای سهولت صرافان از سوی یک جوان در کندز

یک جوان در کندز با ساخت یک سیستم نرم‌افزار برای ۴۰۰ صراف در داخل و ۶۰۰ صراف بیرون از کشور، سهولت‌های کاری ایجاد کرده است.

خبرگزاری توانا: عبدالرحمان پوپل، با تلاش سه ساله توانسته است تا یک سیستم نرم‌افزار را برای ایجاد سهولت به صرافان در داخل و بیرون از کشور بسازد که اجرای سریع حواله‌ها، ثبت شهرت مشتری، تصفیه حساب به گونه‌ی مطمین، از ویژگی‌های کاری نرم‌افزار ساخت دست او است.

به گفته آقای پوپل، طراحی و ساخت این نرم‌افزار سه سال زمان برده و اکنون ۴۰۰ صراف در داخل و ۶۰۰ صراف دیگر در کشورهای بیرونی از این سیستم، استفاده می‌کنند.

عبدالرحمن پوپل در یک گفت‌وگو به طلوع‌نیوز گفته است: «من به حیث یک انجینر افغان سیستم exact را بخاطر سهولت برای صرافان ساختیم؛ تا این‌که برای صرافان قلم کتاب‌چه ضرورت نشود و هر وقتی که آن‌ها بخواهند با یک مشتری یا نمایندگی به زودترین فرصت حسابی کنند و در یک ثانیه بتوانند حواله خود را اجرا کنند و ما می‌توانیم اگر یک صراف بخواهد در سیستم تغییرات بیاوریم.»

شماری از صرافان و افرادی‌که از طریق این سیستم کارهای شان را پیش می‌برند، می‌گویند که در کار و درآمد شان، تغییراتی زیادی به میان آمده است.

گفتنی است که عبدالرحمان پوپل که فارغ التحصیل از دانشکده کمپیوتر ساینس دانش‌گاه بلخ می باشد.

محمد عیسی بیان
خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button