افغانستاناقتصاد و توسعهگزارش ها

عقد قرارداد تجارتی میان مقامات افغانستان و ترکمنستان در ولایت هرات

13 قرار داد تجارتی به ارزش بالغ بر 200 میلیون دالر امریکایی میان مقامات افغانستان و ترکمنستان به امضا رسید.

خبرگزاری توانا: مقامات افغانستان و ترکمنستان روز گذشته دوشنبه ۱۷ثور ۱۴۰۳ قراردادهای تجارتی میان دو کشور را به امضا رسانده و هدف از این قرار دادهای تجارتی را گسترش روابط اقتصادی میان دو کشور عنوان می‌کنند.

الحاج نورالدین عزیزی وزیر صنعت و تجارت می‌گوید که، این قرار دادهای تجارتی نتیجه سفر قبلی‌اش به ترکمنستان و مذاکره با مقامات آن کشور بوده و از عقد قرار دادهای تجارتی بیشتر سخن می‌زند.

در همین حال نوکر قلی اتاقلی اف، رئیس اتحادیه صعنت‌کاران ترکمنستان نسبت به عقد این قرار دادها ابراز خوش‌بینی نموده می‌گویند:« در آینده نزدیک قراردادهایی را جهت انتقال محصولات شرکت‌های تولیدی شهرک صنعتی ولایت هرات را به آن کشور خواهد نمود.»

از سویی هم شیخ الحدیث مولانا نوراحمد اسلام جار والی ولایت هرات بر تولید معیاری محصولات شرکت‌های تولیدی در این ولایت تاکید داشته می‌گوید که، نیاز است تا محصولات تولیدی صنعت‌کاران هرات بهترین نمونه محصول صادراتی افغانستان به کشور ترکمنستان باشد.

با این حال رییس اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری هرات امضای قرارداد را گام مثبت خوانده و بیان داشت:« این تفاهم به روابط اقتصادی ما موثریت دو جانبه دارد.»

گفتنی است که سنگ مرمر، سیخ گول و رنگ تولیدی از جمله مواردی است که با امضای قرارداد به کشور ترکمنستان صادر خواهند شد.

فاطمه لشکری
خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button