افغانستانگزارش ها

هشت پروژه توسعه‌ای به ارزش ۴۴ میلیارد افغانی در کشور آغاز شد

معاونت اقتصادی ریاست الوزرا اعلام کرده است که کار عملی هشت پروژه توسعه‌ای به ارزش ۴۴ میلیارد افغانی در سطح کشور آغاز شده است.

خبرگزاری توانا: معاونت اقتصادی ریاست‌الوزرا در یک خبرنامه‌ای از آغاز کار عملی هشت پروژه  توسعه‌ای که شامل ساخت جاده ها، ایجاد کارخانه‌خاک پروژه های مربوط به مدیریت آب می‌شود به ارزش بیش از ۴۴ میلیارد افغانی در ماه روان خورشیدی (ثور) در سطح کشور خبر داده است.

بربنیاد این خبرنامه این پروژه ها به همکاری سکتور خصوصی، پروژه سرک هرات – غور، ساخت‌وساز بخش دوم سرک کوتل خیرخانه، سرک چهارراهی شهید تا قصبه، سرک میدان هوایی تا گمرک در کابل، ایجاد دو فابریکه تولید دوا و فابریکه تولید مشروبات غیرالکولی و کار بند پاشدان آغاز می‌شود.

عبداللطیف نظری معین مسلکی وزارت اقتصاد در باره این پروژه‌ها به طلوع‌نیوز گفت: «هشت پروژه مهم که در ماه ثور از سوی امارت اسلامی در دستور کار قرار گرفت، عبارت اند از: سکتور ترانسپورت، سکتور صنعت و سکتور انرژی می‌باشند. هدف ما مدیریت آب‌های کشور و هم‌چنان تقویت کارخانه‌های دارو سازی، تقویت و اعمار سرک‌ها و جاده‌ها می‌باشد.»

گفتنی است که معاونیت اقتصادی ریاست‌الوزرا پیش از این هم در خبرنامه‌ای از آغاز نُه پروژه به ارزش بیش از ۱۶ میلیون افغانی در بخش‌های گوناگون در ماه حمل سال روان خورشیدی خبر داده ‌بود.

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button