افغانستانگزارش ها

رد گزارش عفوی بین الملل از سوی مقامات ا.ا.ا

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی ا ا ا ضمن رد گزارش عفو بین‌الملل در رابطه‌با وضعیت حقوق بشر طی یک سال اخیر در افغانستان، اشاره کرده و عمل کرد سازمان عفو بین در طول ۲۰ سال را به باد انتقاد گرفته و گفته است که “بهتر بود این سازمان در زمان قتل افغان‌ها از سوی اشغالگران احساس مسئولیت می‌کرد”.
به گزارش خبرگزاری توانا: ا ا ا به گزارش منتشر شده از سوی سازمان عفو بین‌الملل دررابطه‌با شیوه حکومت‌داری و وضعیت یک سال اخیر افغانستان واکنش نشان داد.
ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی ا ا ا امروز، چهارشنبه (2 سنبله) در توییتی گفته است که پروپاگاند که از سوی سازمان جهانی به نام عفو بین‌الملل علیه ا ا ا منتشر شده است، حقیقت ندارد.
مجاهد اضافه کرده است که حقوق مردان و زنان نسبت به دو دهه گذشته به‌مراتب بهتر محفوظ است.
مجاهد علاوه کرده است: «بهتر می‌بود این سازمان زمانی احساس مسئولیت می‌کرد که ازطرف اشغالگران روزانه ده‌ها افغان شهید و زخمی می‌شدند».
سازمان عفو بین‌الملل در گزارشی که روز سه‌شنبه (1 سنبله) منتشر شد، ادعا کرده است که «حقوق بشر از سوی ا ا ا به گونه فاحش در افغانستان نقض می‌شود».
این سازمان با نگاهی به یک سال حاکمیت ا ا ا در افغانستان، می‌افزاید که ا ا ا یک سال پیش در توافق دوحه تعهدات عمومی برای حمایت و ارتقای حقوق بشر را پذیرفتند «اما اکنون، سرعتشان برای ازبین‌بردن دستاوردهای ۲۰ سال گذشته خیره‌کننده است.»

محمد صادق رضائی _ خبرگزاری توانا _ مزارشریف

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button