جهانگزارش ها

اردوغان یونان را نسبت به حمله بر هواپیمای ترکیه هشدار داد

بر‌بنیاد گزارش‌ها، رییس جمهور ترکیه، یونان را نسبت به «ایجاد مزاحمت» برای هواپیما‌های ترکیه در فراز دریای اژه و ادامه نقض حریم هوایی کشورش، هشدار داده است.

رسانه‌های بین‌المللی روز شنبه، ۳ سپتامبر، گزارش داده‌اند که رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه، گفته است که در صورت نقض حریم هوایی و حمله بر هواپیماهای این کشور، یونان «بهای زیادی» خواهد پرداخت.

اردوغان با خطاب به یونان گفته است: «هر کاری که لازم باشد، انجام خواهیم داد. همان‌طور که همیشه گفته‌ایم، ممکن است یک شب ناگهان و در هر جایی اقدام کنیم.»

او در ادامه‌ سخنانش افزوده است: «یونان باید به تاریخ خود نگاه کند و در صورت ادامه این کار‌ها، بهای سنگینی باید بپردازد و یونان باید ازمیر را فراموش نکند.»
این در حالی است که یک‌شنبه گذشته، انقره اعلام کرده بود که یونان با پدافند هوایی‌ – ۳۰۰ به هواپیمای ترکیه در دریایی اژه، حمله کرده است.

در عین حال، یونان هواپیمای ترکیه را به پرواز بر فراز جزایر یونانی نزدیک به مرز ترکیه متهم کرده است که این منجر به اختلاف بیشتر میان این دو کشور شده است.

گفتنی است که بعد از امضای معاهدات صلح پس از جنگ‌های جهانی اول و دوم، ترکیه نیز حضور نیرو‌‌های یونان را در این جزایر، خلاف توافق‌شان می‌داند.

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button