جهان

جمهوری‌خواهان استرالیا خواستار رای‌گیری برای جدایی از خانواده سلطنتی بریتانیا شده‌اند

بربنیاد گزارش‌ها، پس از مرگ ملکه انگلستان، جمهوری‌خواهان در استرالیا، خواستار جدایی از خانواده شاهی و ایجاد یک حکومت جمهوری شده‌اند.

دیلی میل روز جمعه، ۹ سپتامبر، با نشر گزارشی نوشته است که جنبش جمهوری‌خواهان استرالیایی خواستار رای‌گیری جدید برای استقلال از خانواده شاهی و احیای جمهوریت در استرالیا شده است.

جنبش جمهوری‌خواهان استرالیا، ۲۴ دقیقه پس از مرگ ملکه انگلستان، اعلامیه‌ای نشر کرده‌ و در آن خواهان احیای جمهوریت شده‌اند.

آدام بندت، رهبر سبز‌ها، در توییتی گفته است که با درگذشت ملکه، استرالیا باید به پیش برود و باید یک جمهوریت شود.

به نقل از دیلی میل، پیتر فیتزسیمون، رهبر جنبش جمهوری‌‌خواهان استرالیا، به منینگ ریور تایمز گفته است که بعد از درگذشت ملکه، او انتظار حمایت طرف‌داران را دارد.

به گفته او، شمار زیادی از مردم در گذشته‌ به او اطمینان داده بودند که پس از مرگ ملکه، از او حمایت می‌کنند.

بربنیاد گزارش‌ها، بررسی در جون نشان داده است که ۴۴ درصد از مردم استرالیا، خواهان جمهوریت هستند و این رقم در ماه مارچ به ۴۸ درصد می‌رسید و همچنان ۴۰ درصد از مردمی که در سن‌‌های ۱۸ – ۳۴ قرار دارند، مخالف این جنبش هستند.

در عین حال، آخرین رای‌دهی برای جمهوری شدن استرالیا و جدایی از خانواده شاهی، در سال ۱۹۹۹ برگزار شده بود که این جنبش در برابر ۵۵ درصد از مردمی علاقه‌مند ملکه، شکست خورد، اما در نتیجه‌ آن به‌طور عمده بازتابی از عدم‌ تایید سیستم‌های جای‌گزینی در ارایه نسبت به تاثیر سلطنت مشاهد شد و به این ترتیب بحث جمهوریت هرگز کنار گذاشته نشد.

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button