افغانستانگزارش ها

از هفته مخصوص سره میاشت در ولایت بلخ تجلیل به عمل آمد.

به گزارش خبرگزاری توانا امروز یکشنبه ۲۴ میزان سال جاری از هفته مخصوص سره میاشت در ولایت بلخ دفتر زون شمال حلال احمر در شهر مزار شریف برگزار شد. در این محفل نماینده از دفتر مزکری کابل، مقام های ولایتی و روئسای برخی ادارات دولتی, بزرگان, رضاکاران حلال احمر و خبرنگاران حضور داشتند.

 

یار محمد فاروقی رییس هلال احمر زون شمال گفت حلال احمر در زون شما در ولایات، سمنگان بلخ، جوزجان، سرپل و فاریاب فعالیت دارد‌.

وی همچنان در ادامه گفت حلال احمر به مریضان سراخ قلب ,سوختگی مریضان بی بضاعت نیز درمان میکند.

 

مولوی عبدالجلیل شهید‌خیل رییس معارف بلخ گفت” حلال یک موسسه خیریه نیمه دولتی و خصوصی است که به آسیب دیده‌گان حوادث طبیعی زلزله، سیلاب کمک می‌نماید.”

 

محمد نسیم احمدی رییس هلال احمر در بلخ از فعالیت های این موسسه در ولایت بلخ گزارش ارایه نمود. در گزارش هلال احمر بلخ آمده که در طول یک سال به ۶۱۵۰ خانواده بی بضاعت و متضررین حوادث طبیعی کمک توضیح نموده است

در ادامه احمدی بیان نمود.

حلال احمر در ولایت بلخ ۵ کلینک های سیار برای رسیدی‌گی به متضررین حوادث طبیعی در ولسوالی های چهار‌بولک، بلخ، چمتال و شهر مزار ساخته است.

 

در اخیر این محفل از ریاست های که با حلال احمر ولایت بلخ همکار نموده بودند از سوی احلال احمر زون شمال مورد تقدیر قرار گرفتند.

حلال احمر در ۱۹۲ کشور فعالیت دارد. فعالیت های این موسسه در بخش های امداد رسانی به مردم متضررین از حوادث طبیعی و جنگی میباشد.

#مزار شریف

#گزارشگر: مجتبی خوشیوال

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button