جهانگزارش ها

کورتس خواهان مذاکره اتحادیه اروپا با پوتین شد

سباستین کورتس صداراعظم سابق اتریش، از اتحادیه اروپا دعوت کرد تا با پوتین در مورد حل بحران اوکراین گفتگو کنند.

به گفته این سیاستمدار، کشورهای اروپایی به یک راه حل مسالمت آمیز برای درگیری، از جمله تضمین امنیت خود نیاز دارند. همه به درستی می خواهند اوکراین برنده شود. باخت گزینه ای برای پوتین (ولادیمیر رئیس جمهور روسیه) نیست. با توجه به تهدید هستوی، اتحادیه اروپا باید بر مسیر مذاکرات پافشاری کند.
کورتس گفت: «اکنون مهمترین چیز توقف خونریزی و یافتن راه حل مسالمت آمیز بر سر میز مذاکره است تا از تشدید کامل در قاره ما جلوگیری شود. »
با این حال، در این رابطه الکساندر لیپمان، رئیس انستیتوی اروپای شرقی دانشگاه آزاد برلین به فرستنده رادیویی دویچلند فونک گفته است که صدمات اقتصادی تأثیری بر جنگ‌سالاری چون ولادیمیر پوتین نخواهند گذاشت: «تحریم‌ها در طول هفته‌ها و ماه‌ها تأثیری نخواهند داشت. باید صادق باشیم. پژوهش‌های زیادی در دست است که می‌گویند، تحریم‌ها ابزاری است که به طور متوسط تأثیرگذار نیستند. تحریم‌ها در اغلب موارد تأثیری بر کشورهای تحریم‌شده نداشته‌اند.»
این در حالی است که، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید، روزی به این نقطه می‌رسیم که “پوتین باید میان سلاح و کَره برای مردم خود یکی را انتخاب کند. اما من می‌دانم که او دغدغه چندانی برای مردم خود ندارد.»
پیش از این رئیس سابق دولت اتریش در خاطرات خود درباره پوتین صحبت کرده بود.

 

خبرگزاری توانا – مریم آخندزاده

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button