افغانستانجهانگزارش ها

یوناما حمله انتحاری روز گذشته در کابل را محکوم کرد

یوناما یا دفتر معاونت سیاسی سازمان ملل در افغانستان شب گذشته ۲۱ جدی، با نشر توییتی ضمن همدردی با خانواده‌های قربانیان رویداد، حمله انتحاری عصر روز گذشته در نزدیکی وزارت خارجه در کابل را محکوم کرد و گفته است که افزایش ناامنی نگران‌کننده است.
دفتر معاونت سازمان ملل در این پیام تاکید کرده است که خشونت، راه‌حل ایجاد صلح پایدار در افغانستان نیست.
هوگو شارتر، کاردار سفارت بریتانیا برای افغانستان نیز ضمن محکومیت این حمله، گفته است: « بریتانیا چنین اعمال خشونت آمیز بی معنی و بی رویه را رد می‌کند».
سفارت ایران در کابل نیز در پیامی این رویداد را «غم‌انگیز» خوانده و با خانواده‌های آسیب‌دیده در این رویداد، غم شریکی کرده است.
این در حالی است که عصر روز گذشته، انفجاری در نزدیک وزارت خارجه در کابل به وقوع پیوست.
خالد زدران، سخنگوی قوماندانی امنیه کابل گفته است که در این انفجار پنج تن کشته و چندین تن دیگر زخمی شده‌اند. شفاخانه ایمرجنسی در کابل اما گفته است که  ۴۰ زخمی از این انفجار به این شفاخانه منتقل شده‌اند.
مسئولیت این انفجار را گروه داعش بر عهده گرفته و مدعی است که ۲۰ تن به شمول دیپلمات‌ها و کارمندان وزارت خارجه در این انفجار کشته شده‌اند.
استاد فریدون، یکی از مقامات وزارت اطلاعات و فرهنگ گفته است که فرد انتحاری می‌خواست وارد وزارت خارجه شود، اما  ناکام شد و در نتیجه این انفجار ۲۰ تن کشته شده‌اند.
رقیه محمدی    خبرگذاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button