افغانستانگزارش ها

نشست هماهنگی ادارۀ تعلیمات تخنیکی و مسلکی باسکتور های خصوصی امروز در کابل برگزار گردید.

مولوی غلام حیدر شهامت سرپرست ادارۀ تعلیمات تخنیکی و مسلکی، امروز در نشست هماهنگی ادارۀ تعلیمات تخنیکی و مسلکی با سکتور خصوصی در کابل تاکید کرد،که یکی از اهداف این اداره رفع مشکلات بیکاری و فقر و تنگدستی در افغانستان میباشد.

به گزارش خبرگزاری توانا؛ امروز شنبه 13 حوت سال 1401هجری خورشیدی این کنفرانس که با حضور شماری از مسئوولین حکومتی و بخش سکتورخصوصی در کابل برگزار شده بود،سرپرست ادارۀ تعلیمات تخنیکی و مسلکی گفت،که هدف از این نشست،رفع مشکلات اساسی مردم افغانستان، همانا بیکاری و فقر و تنگدستی میباشد.

وی گفت،که مشکلات جدی اکنون این است،که بخش سکتور خصوصی به افراد ماهر نیاز دارد،اما به جای این که در این بخش از جوانان افغانستان استفاده صورت گیرد،متاسفانه کارگران خارجی استخدام می‌شوند.

او اضافه کرد: ادارۀ تعلیمات تخنیکی و مسلکی مصمم است٬ مطابق نیاز بخش خصوصی کارگر تربیه کند و ما از بخش خصوصی می ‌خواهیم که نیازهای خود را با ادارۀ تعلیمات تخنیکی و مسلکی در میان بگذارند.

بعد،خلیل الرحمان حقانی سرپرست وزیر وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان،در بخش از صحبت هایش گفت،که باید دربخش صنعت و تولید، به تمام نیاز مندی های جامعه و مردم توجه صورت بگیرد و صنعت کاران در راستای رشد این بخش تلاش بیشتر نمایند.

وی افزود،که ام ارت اسلامی،متعهد به آبادی و پیشرفت افغانستان و رشد اقتصاد کشور است و همچنان از صنعت کاران و سرمایه گذاری در این بخش حمایت می کند.

روح الله هوتک مشاور ادارۀ تعلیمات تخنیکی و مسلکی،در رابطه به اهداف و فعالیت بخش های مختلف این اداره معلومات داد و گفت،که بعد از پیروزی دو باره ام ارت اسلامی تاکنون بیش از دوازده هزار و دوصد تن از برنامه های آموزشی کوتاه مدت این اداره فارغ شده اند و حدود بیست وهفت هزار تن در برنامه های آموزش های فنی و حرفه یی جذب شده اند.

همچنان در این کنفرانس،محمد یونس مومند سرپرست اتاق تجارت و سرمایه گذاری، شیرباز کمینزاده رئیس اتاق معادن و صنایع افغانستان،صدیق الله قریشی رئیس اتاق پیشه وران و دکانداران و عبدالرحیم فیضان رئیس اتحادیۀ پارک های صنایع سبز کابل،به ترتیب در رابطه به همکاری و همآهنگی میان بخش خصوصی و ادارۀ تعلیمات تخنیکی ومسلکی صحبت نمودند.

آنان توجه به صنعت و رشد اقتصادی را در پیشرفت و ترقی کشور مهم دانستند،همکاری شان را با ادارۀ تعلیمات تخنیکی و مسلکی ابراز کردند و از مردم خواستند،که بیشتر از تولیدات صنایع وطنی استفاده کنند و باعث تقویت این بخش شوند.

بعد مولوی غلام سعید احساس معاون ادارۀ تعلیمات تخنیکی و مسلکی: ضمن جمع بندی این کنفرانس، در صحبت هایش گفت: ما در این اداره یک مرکز نوآوری ایجاد کرده ایم که تمام ایده های مبتکران را جمع آوری کنیم.

وی افزود: تاکنون یک صدوسی وهشت مبتکر در مرکز نوآوری ادارۀ تعلیمات تخنیکی و مسلکی ثبت شده است و حمایت می‌شوند.

به همین ترتیب رضا احمدی سازنده موتر ساخت ادارۀ تعلیمات تخنیکی و مسلکی در صحبتی گفت،که اکنون جهاد گرم پایان یافته است و جهاد سازندگی آغاز شده است و دراین جهاد باید همه سهم بگیرند.

همچنان درجریان این محفل، رئیس ترافیک نمبر پلیت (00001 ) به رضا احمدی اعطا کردند.

دراخیر این کنفرانس، قاری یونس راشد معین امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ و سرپرست ادارۀ تعلیمات تخنیکی و مسلکی، تفاهمنامه همکاری دربخش انستیتوت هوتل داری و گرځندوی را امضا کرد.

همچنان رئیس ادارۀ تعلیمات تخنیکی و مسلکی تفاهمنامه های همکاری را با شماری از مسئوولین نهاد های بخش سکتورخصوصی نیز امضا نمودند.

 

سید احمد راشد کاشفی

خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button