افغانستانگزارش ها

یک فابریکۀ ذوب آهن بنام فقیری ستیل در کابل، برای هزاران تن زمینۀ کار فراهم می کند در کابل افتتاح گردید

فابریکۀ “ ذوب آهن فقیری ستیل” امروز در پارک‌های صنعتی پلچرخی کابل باحضوری شماری مقامات افتتاح گردید.
به گزارش خبرگزاری توانا؛ امروز سه شنبه 13 سرطان سال 1402 هجری خورشیدی در نشستی به همین مناسبت عبدالبصیر رښتیا، رئیس اجرائیه اتحادیه فابریکات ذوب آهن افغانستان گفت،که در افغانستان 42 فابریکۀ ذوب آهن وجود دارد که یکی از آنها فابریکۀ “فقیری ستیل” است.
به گفتۀ رښتیا، فابریکۀ ذوب آهن “فقیری ستیل” با سرمایه‌گذاری حدود 10 میلیون دالر ایجاد شده است که در آن برای 700 تن به صورت مستقیم و برای هزاران تن دیگر به گونۀ غیرمستقیم زمینۀ کار فراهم شده است.
وی از امارت اسلامی افغانستان به ویژه وزارت صنعت و تجارت به خاطر فراهم‌سازی تسهیلات به سرمایه‌گذاران و تاجران تشکر کرد و پیشنهادهای خود را در بخش اولویت بندی و استخراج معادن، استفاده از تولیدات داخلی و جلوگیری از واردات اموال غیر معیاری و بی کیفیت به کشور، شریک کرد.
در همین‌حال، سخی احمد پیمان، معاون اتاق صنایع و معادن افغانستان می‌گوید که اکنون امنیت سراسری در کشور تامین است و توجۀ ام ارت اسلامی بخصوص وزارت صنعت و تجارت به بخش صنعت بیشتر شده است.
وی می افزاید: حرکت صنعتی در کشور به وجود آمده است، اما باید از این حرکت حمایت کرد تا افغانستان بتواند به استقلال اقتصادی دست یابد.
هم‌چنان، نورالدین عزیزی سرپرست وزیر وزارت صنعت و تجارت، در مورد نقش سکتور خصوصی در رشد اقتصادی و خودکفایی کشور صحبت کرد و اطمینان داد،که ام ارت اسلامی افغانستان به ویژه وزارت صنعت و تجارت از سکتور خصوصی حمایت می‌کند و می‌خواهد که افغانستان به یک کشور صنعتی تبدیل شود.
در عین‌حال،داکتر عبداللطیف نظری معین مسلکی وزارت اقتصاد گفت که هر کشور با حمایت تاجران، سرمایه‌گذاران،صنعت‌کاران و اتحاد مردم آن به رشد و خودکفایی اقتصادی دست می‌یابد و اکنون زمان آن است،که همه متحد شوند؛ توطئه‌های دشمنان را خنثی و افغانستان را آباد کنند.
در ادامۀ این نشست، شیخ محمد قاسم خالد والی کابل، در مورد ارزش صنعت و تجارت از منظر دین مبین اسلام صحبت کرد و گفت: صنعت و تجارت یک بخش عبادت است و همه کارکردها و فعالیت‌های ما باید مطابق دین مبین اسلام باشد.
وی به صنعت‌کاران، تاجران و سرمایه‌گذاران اطمینان داد که تمامی مسئولان امارت اسلامی افغانستان بخصوص مقام ولایت کابل، در خدمت آنان است و از فعالیت‌های شان حمایت می‌کند.
خانجان الکوزی، معاون اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان و دیگر سخنرانان نیز از حمایت امارت اسلامی افغانستان از سکتور خصوصی به ویژه صنعت و تجارت، تشکر کردند و خواستار همکاری بیشتر مسئولان در رسیده گی به مشکلات برق و تعرفه‌های گمرکی شدند.
آنان بر کیفیت و معیار تولیدات تاکید کردند و از شهروندان کشور خواستند که از تولیدات و محصولات داخلی استفاده کنند تا افغانستان به خودکفایی واقعی برسد.
باید گفت که “شرکت تولید و ذوب آهن فقیری” ظرفیت تولید هشت تُن بیلت، سیخ گول، تی آیرن، انگلارند و چینل در ساعت را دارا می‌باشد.

سید احمد راشد کاشفی

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button