افغانستانگزارش ها

سهیل شاهین خطاب به شاهزاده هری: مردگان ما انسانند نه مهره شطرنج

سهیل شاهین رئیس دفتر سیاسی ا.ا.ا. در قطر در مصاحبه‌ای بیان داشت شاهزاده هری باید بابت جنایت‌هایی که در زمان خدمتش در افغانستان مرتکب شده است شرمنده باشد. و خوستار پیگرد قانونی شاهزاده هری، فرزند پادشاه بریتانیا به دلیل قتل افرادی بی گناهی در افغانستان شده است.

سهیل شاهین، رئیس دفتر سیاسی ا.ا.ا. در قطر در مصاحبه‌ای گفت که شاهزاده هری باید بابت جنایت‌هایی که در زمان خدمتش در افغانستان مرتکب شده است شرمنده باشد و به دادگاه احضار شود.
شاهزاده هری افشا کرده که هنگام‌ مأموریتش در افغانستان ۲۵ شهروند این کشور را کشته است. ملکه بریتانیا شخصا شاهزاده هری را به خط مقدم جنگ افغانستان فرستاد.
شاهزاده هری در کتاب خاطراتش نوشته که وی این افراد را از هلیکوپتر هدف قرار می‌داد و در هنگام کشتن فکر می‌کرد آنها انسان نه بلکه مهره‌های شطرنج هستند
وی در این باره نوشته است: «در جریان دومین حضورم در جنگ افغانستان ۶ بار به این کشور اعزام شدم که در مجموع ۲۵ نفر را کشتم، اما از این مساله نه شرمنده هستم و نه به آن افتخار می‌کنم.»

وی در کتابش که با عنوان SPARE منتشر شده نوشته است: «در گرما گرم جنگ من به این فکر نمی‌کردم که این ۲۵ نفر از مردم (افغانستان) هستند، بلکه مانند مهره‌های شطرنج، آنها از روی صفحه کنار زده شدند.»

ا.ا.ا. خطاب به شاهزاده هری: مردگان ما انسانند نه مهره شطرنج
سهیل شاهین گفت: کسانی که شاهزاده هری آنها را جنگجویان دشمن توصیف کرد، در اصل غیرنظامی بودند.

سهیل شاهین در ادامه گفت:«ما از جامعه جهانی می‌خواهیم که این شخص (شاهزاده هری) را محاکمه کند.»

او افزود: خودش شاهزاده هری اعتراف کرده که ۲۵ نفر را به قتل رسانده و این یک جنایت است و باید پاسخگوی جامعه جهانی در این حوزه باشد.

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button