افغانستانجهانگزارش ها

تحقیقات پنتاگون درباره حمله بر میدان هوایی کابل با سربازان امریکایی مصاحبه شود

وزارت دفاع امریکا، پنتاگون، دستور داده است که با ۲۲ سرباز امریکایی درباره حمله انتحاری 2021 در میدان هوایی کابل مصاحبه شود.
به گزارش خبر گزاری توانا: قرار است با 22 سرباز آمریکای در مورد حمله انتحاری میدان هوایی کابل در سال 2021 میلادی از سوی پنتاگون مصاحبه صورت گیرد.
به گزارش خبرگزاری توانا: به تازگی پنتاگون دستوری مبنی بر مصاحبه ای 22 سرباز آمریکای که در خروج پرهرج و مرج نیرو های این کشور در افغانستان حضور داشتند صادر کرده است.
گفتنی است که در حمله میدان هوایی کابل هنگام خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، ۱۸۲ نفر از جمله ۱۳ سرباز امریکایی کشته شدند. یکی از سربازان آمریکایی که در میدان هوایی کابل حضور داشته و زخمی شده بود گفته است که، با او هرگز در این مورد مصاحبه نشده و امکان جلوگیری از این حمله وجود داشت.
به گزارش آسوشیتد پرس، مایکل هورن، سخنگوی فرماندهی مرکزی ارتش امریکا گفته است که دستور تحقیقات تازه برای آن صادر شده است که همه صداها به طور کامل شنیده شود و حساب‌ دهی به صورت دقیق صورت گیرد.
پنتاگون این دستور را زمانی صادر کرده که حکومت جو بایدن، رئیس‌جمهور دموکرات امریکا، به دلیل خروج آشفته نیروهای امریکایی از افغانستان تحت فشار شدید جمهوریخواهان قرار گرفته است.
آقای بایدن برپایه توافقنامه ۱۰ حوت ۱۳۹۸ حکومت جمهوریخواه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین امریکا با گروه طالبان دستور داد که نیروهای امریکایی تا ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۱ (۲۰ سنبله ۱۴۰۰) بیرون شوند.
بعدا آقای بایدن دستور داد که این نیروها زودتر بیرون شوند و در پی فرار اشرف غنی، رئیس‌جمهور پیشین افغانستان در ۲۴ اسد ۱۴۰۰، خروج نیروهای امریکایی شتاب گرفت.
این در حالیست که در چهارم سنبله انفجار مرگباری در میان جمعیتی از غیرنظامیان و نیروهای امریکایی در یکی از دروازه های ورودی‌میدان هوایی کابل صورت گرفت و تعدادی زیادی از مردم عادی و نظامیان آمریکایی در این حمله کشته و زخمی شدند.

نثار احمد فرامرز
خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button