افغانستانگزارش ها

نشستی به مناسبت ۱۵ میزان، سالروز تجاوز ناتو در افغانستان در مرکز فعالیت های فرهنگی اجتماعی تبیان برگزار شد.

نشستی به مناسبت ۱۵ میزان که مصادف است به سالروز ورود تیروهای ناتو به افغانستان در دفتر مرکزی فعالیت های فرهنگی اجتماعی تبیان برگزار شد.

خبرگزاری توانا: روز پنجشنبه، ۲۰ میزان ۱۴۰۲ هجری خورشیدی، نشستی به مناسبت ۱۵ میزان سالروز ورورد نیروهای ناتو در افغانستان برگزار شد.
ابتدای محفل توسط قاری علی محمد محمدی آغاز شد.
سپس حجت الاسلام والمسلمین یار محمد رحمتی مسوول دفتر مرکزی تبیان در کابل با اشاره بر وعده خداوند در پیروری گروه کوچک مظلوم بر گروه های بزرگ ظالمان گفت که، در قرآن کریم به سه گروه یا طایفه اشاره شده است اول گروهانی‌که شعار میدهند و عمل نمی کنند، دومی عمل می‌کنند ولی شعار نمی دهند و سومی آنانی اند که هن شعار میدهند و هم قاطعانه عمل می‌کنند.
پس به گفته ای ایشان ما باید از گروه سومی باشیم و با شعارهای خود عمل بکنیم.

محمد امین محسنی عالم دین با اشاره به کارکردهای آمریکا بیست ساله ای آمریکا در افعانستان گفت: آمریکا در بیست سال حضور خود در افغانستان کوچک‌ترین کار مثبت برای مردم افغانستان نکرده اند.
آقای رحمتی با اشاره به موضوع حجاب در قبال بانوان کشور گفت: آمریکا به بهانه ای آزادی و آبادی حجاب را از بانوان ما گرفتند و دین اسلام برای بانوان ما عزت و اقتدار اعطا کرده است.
آقای رحمتی همچنان با انتقاد از کارکرد های آمریکا برای ملت ساری افغانستان گفت که، آمریکا بجای ملت سازی ما را پراکنده کرده است.

حجت السلام والمسلمین، حسینی مزاری، رییس کل مرکز فعالیت های فرهنگی‌اجتماعی تبیان و رییس خبرگزاری آوا با اشاره به پلان های بیست ساله ای امریکا در افغانستان گفت: آمریکا با ورود در افغانستان پلان اشراق کشورهای ایران، هند، چین و دیگرها کشور ها بود و این کشورها باید ممنون مبارزه مردم افغانستان باشند.
همچنان آقای مزاری با انتقاد به رویکرد آمریکا در بیست حضورش در افغانستان گفت: آمریکا در طول ۲۰ سال فاجعه آفریدند و به مردم ما آسیب رسانیدند.
از جمله نکات مهم و برجثته آقای مزاری در این مجلس انتقاد از کارکرد های حضور بیست ساله آمریکا، شکست غرب در افغانستان، پیروزی امارت اسلامی افغانستان با همکاری مردم افغانستان، الهام گرفتن مردم فلسطین از مبارزه ملت افغانستان در مقابل آمریکا، به رسمیت شناسی نسل کشی هزاره های مردم افشار و کمک برای مزدم زلزله زده ای هرات بود

مجتبی محمدی

خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button