افغانستاناقتصاد و توسعهگزارش ها

مراسم افتتاح اتحادیهٔ صادرکننده گان سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی افغانستان در کابل

اتحادیهٔ صادرکننده گان سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی افغانستان با حضوری شماری از تاجران،سرمایه گذاران،مسوولین اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان و مسولین اتحایهٔ صادرکننده گان سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی روز پنجشنبه 28 جدی سال 1402 در کابل فتتاح گردید.
به گزارش خبرگزاری توانا: روز پنجشنبه 28 جدی سال 1402هجری خورشیدی، حاجی ملک فیصل رئیس اتحادیهٔ صادرکننده گان سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی افغانستان در این مراسم گفت،که این اتحادیهٔ به هدف حل مشکلات تجار و افزایش هماهنگی میان حکومت و سرمایه گذاران ایجاد شده است. اتحادیهٔ صادرکننده گان سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی افغانستان در سال 1394 به هدف حل مشکلات تاجران و سرمایه گذاران میان حکومت و سرمایه گذاران ایجاد گردیده بود.
از سوی هم،محمد یونس مومند سرپرست اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان در مراسم گفت،که ما در تلاش هستیم که در کابل یک مرکز تجارتی بسیار بزرگی را در شهر کابل ایجاد نماییم.
وی از راه اندازی یک نمایشگاه بین المللی و ایجاد یک مرکز تجارتی در شهر کابل خبر داد گفت،که ما در تلاش ایجاد مرکز تجارتی و یک نمایشگاه بین المللی در افغانستان هستیم تا تمامی تاجران،سرمایه گذاران در یک مرکز برزگ تجارتی بخاطر هماهنگی بیشتر و کنترول بلند رفتن نرخ و مواد خوراک در بازار های افغانستان را در شهر کابل ایجاد نمایند تا تمام شهروندان کابل و ولایات مختلف کشور از این مرکز تجارتی باز دید نمایند.

سید احمد راشد کاشفی
خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنان بخوانید
Close
Back to top button