افغانستانگزارش ها

قانون سمع شکایات از سوی رهبر امارت سلامی افغانستان توشیح شد

قانون سمع شکایات از سوی ملا هبة الله آخندزاده رهبر ام ارت اسلامی در یک مقدمه و دو فصل و بیست و سه ماده توشیح شده است.
درمقدمه و نخستین ماده این قانون که روزگذشته در یک کنفرانس خبری از سوی وزارت امر بالمعروف نهی عن المنکر و سمع شکایات همگانی شد آمده است « قانون سمع شکایات بر
ملا هبة الله آخندزاده رهبر ام ارت اسلامی اساس حکم ترتیب شده است»
به اساس دومین ماده قانون یادشده، هدف از تدوین آن فراهم کردن زمینه تامین عدالت و رسیده گی به شکایات مردم از مسوولان و کارمندان ادارت ام ارتی است.
به گزارش خبرگزاری توانا: روزسه شنبه 7 حمل سال 1403 هجری خورشیدی مولوی سید علی صدیق الله، معین وزارت امر باالمعروف نهی عن المنکر و سمع شکایات توشیح این قانون را اقدام نیک خواند و گفت که با تطبیق آن فاصله میان مردم و حکومت از میان خواهد رفت و هدف آنان نیز این است که مردم، خود را با قانون الهی برابر و عیار کنند.
او گفت،که درسال گذشته بیش از یک هزار و 700 شکایت از کابل ثبت شده است،که این رقم کاهش قابل ملاحظه‌ را نسبت به دو سال پیش نشان می‌دهد طوری که دو سال قبل حدود چهار هزار شکایت در کابل ثبت شده بود.
به گفته‌ شیخ سید علی صدیق الله رضایت مردم از کارکرد امارت اسلامی و رفتار مناسب مسوولان ام ارت اسلامی با مردم سبب شده است تا رقم شکایات کاهش یابد.
براساس قانون سمع شمع شکایات، وزارت امر بالمعروف نهی عن المنکر و سمع شکایات مکلف است،که زمینه مصونیت و اطمینان را برای شاکی فراهم کند،تا وی از هر گونه تهدید محفوظ شود و به شاکی از رسیده گی شرعی و قانونی شکایت اطمنیان دهد.

سید احمد راشد کاشفی
خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button