افغانستانجهانگزارش ها

پاکستان: حق حمله در خاک افغانستان را داریم!

همزمان با تشدید فعالیت های نظامی تحریک طالبان پاکستانی در این کشور، دولت پاکستان ادعای حق حمله بالای این گروه را در خاک افغانستان مطرح نموده است.

به گزارش خبرگزاری توانا: در امتداد نا امنی ها و گسترش فعالیت های طالبان پاکستانی، رانا ثناءالله وزیر امور داخله این کشور روز شنبه در اولین روز سال جدیدی ۲۰۲۳ میلادی هشدار داده است که: پاکستان بر مبنای قوانین بین المللی حق حمله بر پایگاه های تحریک طالبان پاکستانی را در خاک افغانستان دارد.

وزیر داخله پاکستان، این سخنان را در گفتگوی با «اکسپرس تی وی» در حال اظهار کرده است که، تحریک طالبان پاکستان از ادامه آتش بس با حکومت پاکستان ایبا ورزیدند و از سوی دیگر ساختار تشکیلات خود را در سال ۲۰۲۳ به نشر سپردند.

در همین حال رانا ثناءالله، از حکومت ا.ا. افغانستان درخواست نموده تا، پایگاه تحریک طالبان پاکستان را در این کشور منهدم سازند.
قابل ذکر است که، چندی پیش آتش بس بین طالبان پاکستان و حکومت اسلام آباد با پا درمیانی حکومت ا.ا. افغانستان صورت گرفته بود. و با بروز درگیری های مرزی بین پاکستان و افغانستان حکومت افغانستان طی بیانیه گفته بود که، حکومت ا.ا.ا. پاکستان را بحیث یک کشور برادر و همسایه و نیکو می نگرد و حکومت پاکستان نیز باید چنین باشد.
ولی، در عوض حکومت پاکستان همواره از وجود پناه گاه امن افراد تحریک طالبان پاکستان در افغانستان انتقاد کرده است.
با این وجود، با ابراز نظر وزیر داخله پاکستان مبنی بر هدف قرار دادن افراد طالبان پاکستان در خاک افغانستان، حکومت ا.ا. افغانستان درین مورد ابراز نظری نکرده اند.

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button